Tarixin sonu və idarə olunan xaos: demokratiyanı necə dağıtmaq olar?

15 Oktyabr 2024 13:22

Milli.Az "Baku Network"da dərc olunmuş məqaləni təqdim edir:

Dayanıqlı demokratiyanın əsas sirri milli vahidlik, ortaq tarix, dil və kollektiv tale hissində gizlidir. Müasir "Kollektiv Qərb," ABŞ-ın rəhbərliyi ilə hərbi-siyasi və mədəni blok kimi fəaliyyət göstərir, lakin bu blok yanlış ideologiyalara əsaslanır. Onların başlıca inancı budur ki, Amerika, Böyük Britaniya, Fransa, Almaniya və Avropa İttifaqı ali siyasi sistemin seçilmiş qoruyucularıdır. Onların iddiasına görə, bu sistem vətəndaşlara təbiəti etibarilə ayrılmaz olan hüquq və azadlıqlar bəxş edir.

Amma bu illüziyadır. Həqiqi demokratiyanın əsasında abstrakt bərabərlik ideyası deyil, idarəçilərlə idarə olunanlar arasında razılıq dayanır. Demokratiya yalnız hakimiyyətlə xalqın talelərini etibar etdiyi bir dəyər birlikdəliyi mövcud olduğu zaman mümkündür. İdarə edənlərlə idarə olunanlar arasında dərin identiklik və ortaq dəyərlər olmadan demokratiya reallaşa bilməz.

Demokratiyanın əsası kimi identiklik

Tarix boyu demokratiya həmişə etnik və mədəni birlik tələb edib. Bu birlik sosial həmrəyliyin təməlini təşkil edir və dövlət hakimiyyətinin legitimliyini təmin edir. İdentiklik sadəcə mədəni işarə deyil; bu, vətəndaşların siyasi bərabərliyini mümkün edən bağlayıcı toxumadır. Avropada millətə mənsubiyyət hissi, liberal ideyalar yaranmazdan əvvəl, qədim ənənələrə, tarixə və ortaq yaddaşa bağlılıqdan qaynaqlanırdı.

Həqiqi millət eqoizm və təsadüfi ideoloji meyllərə bağlı fərdlərin toplusu ola bilməz. Millət, sadəcə eyni coğrafiyada yaşayan, lakin ortaq tarixi və taleyi olmayan insanların yığını da ola bilməz.

Həyat qabiliyyətli demokratiya yalnız milli homojenliyin - ortaq mənşəyin, dilin, adət-ənənələrin və dəyərlərin olduğu yerdə mümkündür. Bu elementlər olmadan siyasi sistem legitimliyini itirir, ictimai nizam pozulur. Demokratiyanın yeganə düzgün tərifi budur.

Ənənəvi dəyərlərə təhlükələr

Lakin bu demokratiya modelinin iki ölümcül düşməni var.

1. Ailə institutunun dağıdılması
Birinci təhlükə ənənəvi ailə modelinin sökülməsi və sodomit və transgender ideologiyaların təbliğ olunmasıdır. Ailə, millətin bioloji təməlidir, davamlılığı və kollektiv yaddaşın qorunmasını təmin edir. Cəmiyyətə, hər bir insanın özünəməxsus cinsi identikliyə malik olduğuna inandırmağa çalışırlar ki, bu da cinsiyyət fərqliliyinin əsasını dağıdır.

2. Məcburi kütləvi miqrasiya
İkinci təhlükə isə kütləvi miqrasiyadır, hansı ki, qaçılmaz bir reallıq kimi təqdim olunur. Siyasi hakimiyyətin mahiyyəti "biz" və "onlar" arasındakı fərqi tanımaqdan asılıdır. Ancaq bu vacib funksiya irqçilik damğası vurularaq demonizasiya edilir və ictimai diskursdan çıxarılır.

Bu iki təhlükə, hər iki Atlantik sahilindəki hakim sinfin dəstəyi ilə, mədəniyyətləri məhv edən silahlar halına gəlib. Bu təhlükələrə qarşı müqavimət qanunsuz sayılır və yeni ideoloji norma ilə ziddiyyət təşkil edən hər hansı bir etiraz cinayət kimi qələmə verilir.

Bu ideologiya, hakim sinfin siyasət və mədəniyyəti manipulyasiya etməklə yeni dünya nizamını yaratmaq missiyasını özündə ehtiva edir. Amma bu "yeni demokratiya" sistemi həqiqətən xalqın maraqlarını təmsil etmək əvəzinə, onların təbii dəyərlərini və kimliyini məhv etməyi hədəfləyir.

İdarə olunan xaos: demokratiyanı necə dağıtmaq olar?

Mədəni birlik kütləvi immiqrasiya nəticəsində sarsıldığı ölkələrdə demokratiya fiqurativ bir illüziyaya çevrilir. Bu taleyin qurbanı təkcə Avropa deyil, həm də Birləşmiş Ştatlardır, baxmayaraq ki, dağıdıcı metodlar fərqlənir. Hakim elitalar yaxşı bilirlər ki, xalq yalnız idarə edənlə idarə olunanlar arasında ortaq identiklik mövcud olduqda siyasi əhəmiyyət kəsb edir. Məhz buna görə də yeni "demokratiya" modeli, dövlət və xalq arasında harmoniya ideyasını lazımsız və qeyri-mümkün hesab edir.

Reallıqda, "xalq" artıq vahid bütöv olaraq mövcud deyil, hətta nəzəri cəhətdən belə. Bunun əvəzinə, parçalanma təşviq edilir, fərdiyyətçilik tərənnüm olunur, və siyasi hakimiyyət bölünmüş kütlələrlə manipulyasiya etmək üçün alətə çevrilir.

Bugünkü demokratiya xalqın maraqlarına xidmət etmir, əksinə, ona qarşı mövcuddur. Ənənəvi dəyərlərin yoxa çıxdığı, millətlərin öz kimliyini itirdiyi bu şəraitdə hakim sinif öz zəfərini qeyd edir, tarixi bağlardan və köklərdən məhrum edilmiş bir cəmiyyət yaradır. Bu yeni reallıqda artıq həqiqi xalq hakimiyyətinə yer yoxdur.

Liberalizmin karikaturası: demokratiya böhranı və hakimiyyətin manipulyasiyası

Müasir liberalizm özünün qrotesk karikaturasına çevrilib, onun ən radikal forması atomlaşmış fərdiyyətçilikdir. "Hüquqların üstünlüyünə" inam, həqiqi siyasi reallıqdan uşaqcasına qaçış formasına çevrilib və real ictimai həyatı süni mənəviyyat teatrı ilə əvəzləyir.

Bu fenomenin ən parlaq təzahürləri ABŞ-da Demokrat Partiyası və Almaniyada Yaşıllar Partiyasıdır. Onların ideologiyalarında mövcud olan ikili standartlar nihilizmdən açıq-aşkar mənəvi tənəzzülə, hətta satanzimə aparan yolu açdı. Bu tənəzzül, xüsusilə, Paris Olimpiya Oyunlarının açılış mərasimində rəmzi şəkildə özünü göstərdi. Sistem öz daxili ziddiyyətlərini hüquqi neytrallıq fasadı ilə gizlədir ki, bu da əslində sadəcə aldadıcı illüziyadır.

Demokratiya manipulyasiya aləti kimi

Praktikada müasir demokratiya, əvvəldən müəyyən edilmiş nəticələri təmin etmək üçün mexanizmə çevrilib. O, xalqa deyil, hakim elitanın ideoloji layihələrinə xidmət edir. Bunun bariz nümunəsi Donald Trampın 2016-cı ildə qələbəsinə verilən reaksiyadır. Bu hadisə, siyasi elita tərəfindən "sistem səhvi" kimi qiymətləndirildi. ABŞ-ın seçki sistemi çoxdan manipulyasiya, hüquqi mübahisələr və inzibati fəndlər ilə zədələnib və bunlar artıq siyasi prosesin ayrılmaz hissəsinə çevrilib.

Böyük Britaniyada, majoritar seçki sistemi Leyboristlər Partiyasına cəmi 20% səs toplamaqla parlamentdə yerlərin üçdə ikisinə nəzarət imkanı verir. Bunun əksinə, Naycel Farajın partiyası 14% səs toplasa da, cəmi dörd mandat qazana bilib. Fransada Marinə Le Penin Milli Birləşmə Partiyası 37% səs yığmasına baxmayaraq, parlamentdə yalnız üçüncü yeri tuta bilib. Almaniyada isə "Almaniya üçün Alternativ" partiyası regional seçkilərdə müntəzəm olaraq qalib gəlsə də, siyasi və media quruluşunun sistematik müqaviməti ilə üzləşir.

Brüssel bürokrasiyası və dövlətlərin dağıdılması

Avropa İttifaqı suverenliyi sistematik şəkildə yeyən bir mexanizmə çevrilib. Siyasi qərarlar, artıq üzv dövlətlərin əlində deyil, hesabatlılığı və şəffaflığı olmayan supranational səviyyəyə ötürülüb. "İnsan hüquqları" adı altında Brüssel, 1999-cu ildən bəri üzv ölkələrdən miqrasiya siyasəti üzərindəki nəzarəti alıb. 2003-cü ildə keçirilən Selanik sammitində, Aİ miqrantların hüquqlarını daha da genişləndirərək onlara təhsil, səhiyyə və sosial xidmətlərə tam giriş imkanı tanıdı.

Bu proses, milli dövlətləri içəridən həyat qabiliyyətsiz hala gətirir. Brüssel aparatı, üzv ölkələrə öz dəyərlərini diktə edir, milli identikliyi zəiflədir və ənənəvi təməlləri sarsıdır. Suverenlik sadəcə formal bir anlayışa çevrilir, Avropa isə hakim elitanın təcrübə meydanına çevrilir.

Brüssel bürokrasiyası və suverenliyin dekonstruksiyası

Avropa İttifaqı siyasi manipulyasiya sənətində mükəmməlliyə çatıb. Onun strategiyası, milli dövlətləri real hakimiyyətdən məhrum etmək, onlara yalnız dekorativ suverenlik atributları buraxmaqdan ibarətdir. Hakimiyyət, vətəndaşlar qarşısında şəffaflıq və hesabatlılıqdan məhrum olan supranational bürokratik aparatın əlinə keçir. Bu postmodern quruluşda, idarəetmənin əsas prinsipi qeyri-müəyyənlik olur, suverenliyin mahiyyəti silinir və onun yerinə "Avropa dəyərləri" adı ilə yayılmış, məzmunu qeyri-müəyyən konsepsiya qoyulur.

Brüssel artıq Frankfurt məktəbinin ideyaları ilə yoğrulmuş qlobal elitanın qərargahına çevrilib. Avropa İttifaqı indi kultural-marksist bir icma rolunu oynayır və üzv dövlətlərə öz müstəqil miqrasiya siyasətindən imtina etməyi diktə edir. 1999-cu ildəki Amsterdam müqaviləsi miqrasiya siyasəti üzərində nəzarəti Brüsselə verdi. 2003-cü il Selanik sammitində isə Aİ miqrantların hüquqlarını genişləndirərək, onlara təhsil, səhiyyə, sosial xidmətlər və siyasi həyata qoşulma hüququnu da verdi.

Suverenliyin sonu: Avropa İttifaqı qlobal elitanın aləti kimi

Beləliklə, Avropa İttifaqı, milli dövlətlərin sərhədlərini müdafiə etmək və miqrasiya axınlarını tənzimləmək qabiliyyətini tamamilə məhv edir. Üzv dövlətlər artıq müstəqil şəkildə kimlərin ölkəyə daxil ola biləcəyini və hansı hüquqların veriləcəyini təyin edə bilmirlər. Brüssel öz qərarlarını bütün Avropa ölkələrinə diktə edir, milli identikliyi zəiflədir və siyasi müstəqilliyi sarsıdır.

Bu demokratiya böhranı təsadüf deyil; əksinə, milli dövlətlərin dağıdılması və supranational elitaların hakimiyyətinin gücləndirilməsi üçün yürüdülən siyasətin qanunauyğun nəticəsidir. Bu yeni reallıqda suverenlik sadəcə bir formalilikdir, demokratiya isə hakim elitanın parçalanmış kütlələr üzərində nəzarətini təmin edən manipulyasiya vasitəsinə çevrilir.

Liberalizmin qroteski: göyqurşağı maskalı totalitarizm

Müasir liberalizm, özünü qrotesk bir karikaturaya çevirmişdir. Hüquqların üstünlüyünə inam, əsl siyasi reallıqdan qaçış vasitəsi kimi çıxış edir. ABŞ Demokrat Partiyası və Almaniya Yaşıllar Partiyası bu fenomenin ən bariz nümunələridir. Onların humanist görünən ideologiyaları, əslində, ikili standartlarla yüklənmişdir və mənəviyyat yerinə cynik hesablamaları təşviq edir.

Bu liberal sistemin üzərindəki humanizm maskası aldadıcıdır və onun altında demoqrafik tənəzzül və mənəvi intihar ilə üzləşən Avropa millətlərinin süqutu gizlənir.

Yeni ideologiya: zərbənin saxta şəfqətlə pərdələnməsi

Birinci Dünya Müharibəsinin fəlakətindən sonra Avropa, həyatı materializmə tabe edən iki ideologiya - bolşevizm və nasizmi yaratdı. Ancaq XX əsrin sonunda daha da hiyləgər bir ideologiya ortaya çıxdı - dəmir yumruğu, göyqurşağı rəngli püstə əlcəyə bürüyən bu ideologiya.

Aqitasiya və təbliğat nazirliklərinin yerini mediya kartelləri və dövlət təhsil institutları aldı. Əvvəlki ideologiyalar kimi, bu neoliberal totalitarizm də elitar xarakterə malikdir. Bu ideologiya, avanqard elitanın, siyasəti manipulyasiya etməklə və kütlələri idarə etməklə "daha yaxşı dünya" yaratmaq missiyasına sahib olduğuna inanır.

Bu sistemdə reallıq yalnız ideoloji sahədə formalaşır. Müxalifətə çıxan hər kəs dərhal "kənar" elan edilir və hüquqi təqiblərə məruz qalır. Mənəviyyat isə situasiyaya uyğunlaşdırılır və siyasi şəraitə əsasən dəyişir: ideoloji iyerarxiyada zirvədə kim dayanırsa, "yaxşı" və "pis"in nə olduğunu o təyin edir.

Sistemin diqtəsi və fərdi azadlığın süqutu

Kollektiv Qərbdə bu gün hərəkətə keçmək çağırışları zahirən fərdi seçim kimi təqdim edilsə də, əslində bu seçimlər sistem tərəfindən diktə edilir. Fərd, onu təyin edilmiş çərçivələrdən kənara çıxmağa imkan verməyən manipulyasiya şəbəkəsinə salınır. Bu post-tarixi reallıqda, insan xarakteri və təbiəti mənasını itirərək atavizmə çevrilir. Artıq mədəniyyət ictimai inkişafın hərəkətverici qüvvəsi deyil, sadəcə istehlak məhsulu rolunu oynayır.

Müasir dövrün dəyərləri - məna, məqsəd və mənəvi yüksəliş - tamamilə aradan çıxarılıb. Onların yerini yalnız maddi rifah, sağlamlıq və peşəkar uğur kimi sosial göstəricilər tutub. Şəxsi fikirlər və emosional təcrübələr isə cəmiyyətin gözündə lazımsız yüklər hesab edilir.

Siyasi uçurum və millətlərin tənəzzülü

Demokratiya komediyası, Qərbdə xalqın iradəsi ilə transmilli hakim sinfin maraqları arasında yaranan faciəvi uçurumdur. Bu sinif, insanın dünyada öz yerini tapması üçün ona mənəvi istiqamətlər və dayanıqlı ənənələrin lazım olduğunu inkar edir. Onların həyat tərzi təbiəti özlərinə tabe etmək və mənəvi məhdudiyyətləri aradan qaldırmaq üzərində qurulub və bu davranış ideoloji narrativ vasitəsilə əsaslandırılır.

Hüquqla mənəviyyat arasındakı uçurum hələ Fransız İnqilabı dövründə yaranıb. Bu inqilab ənənəvi dünya nizamını məhv etdi və sekulyarlaşma ilə əxlaqi tənəzzülün yolunu açdı. Xristianlıq, bir zamanlar Avropa mədəniyyətinin sütunu olsa da, indi cəmiyyətin kənarına atılıb, təhqir və böhtana məruz qalır. Ənənəvi dəyərlərin eroziyası artıq hakim sinfin "bizim demokratiya" adlandırdığı sistemin ayrılmaz hissəsinə çevrilib.

Aİ: dövlətlərin dekonstruksiya mexanizmi

Avropa İttifaqı suverenliyi sistematik şəkildə məhv edən bir mexanizmə çevrilib. Siyasi qərarlar, şəffaflıq və hesabatlılıq olmayan supranational səviyyəyə ötürülüb. "İnsan hüquqları" adı altında Brüssel, 1999-cu ildən etibarən üzv dövlətlərin miqrasiya siyasəti üzərindəki nəzarətini əllərindən alıb. 2003-cü ildə Selanik sammitində isə Aİ miqrantlara təhsil, səhiyyə və sosial xidmətlər daxil olmaqla bütün ictimai sferalara çıxış hüququ verdi.

Bu proses milli dövlətləri içəridən məhv edir. Brüssel bürokrasiyası, üzv dövlətlərə öz dəyərlərini diktə edir, milli identikliyi zəiflədir və ənənəvi əsasları sıxışdırır. Suverenlik sadəcə formallığa çevrilir, Avropa isə supranational elitanın eksperiment meydanı olur.

Tarixin sonu: insan və cəmiyyətin dağıdılması

Post-tarix dövrünə keçid təkcə millətin sonunu deyil, həm də insanın özünün məhvinə işarə edir. Cəmiyyət sosio-texnoloji sistemə çevrilir, burada hər şey bazarın qanunları ilə idarə olunur və oliqarxik elitaların nəzarətində olur. Bu yeni reallıqda, klassik siyasət anlayışına yer olmadığı kimi, həyatın mənası və mənəvi seçimlər haqqında suallar da əhəmiyyətini itirir.

Alman filosofu Karl Şmitt qeyd edirdi ki, Qərbin tənəzzülü Dekartın ideyaları ilə başladı. Dekartın subyektiv və eqoist təfəkkürə yönəlməsi obyektiv reallığı gözardı etdi və mənəvi dağılmaya yol açdı. Lakin dəyişməz bir həqiqət var: İnsan düşkün varlıqdır və yalnız Allaha inam pisliyin qələbə çalmasının qarşısını ala bilər.

Liberal totalitarizmin məhvi

"Bizim demokratiya" insan təbiətinin qaranlıq tərəflərini inkar etmir - əksinə, onları bəsləyir. Fərdiyyətçiliyi və istehlakçılığı tərənnüm edərək, hər şeyi uca və mənəvi olan dəyərləri dağıdır. Amerika, tamamilə mənəvi tənəzzüldən qaçmaq istəyirsə, öz səhvlərini etiraf etməli və özünəməxsusluq ideyasından imtina etməlidir. Əks halda, ölkə həmişəlik liberal totalitarizmin - yüngülxasiyyət, tənəzzülə uğramış və dağıdıcı bir sistemin tələsində qalacaq.

Zaman və ədalətin qəzəbi

Zaman və ədalətin qəzəbi qaçılmazdır və bu, yalanların tamamilə məhv olacağı an olacaq. Yalnız bu həqiqətin dərk edilməsi bizi saxta azadlıqlar bataqlığından çıxara və insan təbiətini bütün mürəkkəbliyi ilə qəbul edən yola qaytara bilər. Bu yolda, mənəvi prinsiplər yenidən cəmiyyətin təməl dəyərləri kimi önəmli yer tutacaq.

Milli.Az